Τα Μυστικά Του Κρητικού Αμπελώνα Γνώρισαν Κορεάτες Δημοσιογράφοι.
Εννεαμελής ομάδα Κορεατών δημοσιογράφων από μεγάλης κυκλοφορίας περιοδικά (έντυπα και ψηφιακά) της Κορέας, βρέθηκαν στην Κρήτη με σκοπό να γνωρίσουν τις κρητικές ποικιλίες, τον κρητικό αμπελώνα και τον κρητικό τρόπο ζωής.
Πρώτη στάση ήταν η επίσκεψη στο παλάτι της Κνωσού, για να γνωρίσουν την μακρά ιστορία του οίνου στην Κρήτη. Καθ’ όλη την διάρκεια της παραμονής τους συνδύασαν γνήσια κρητική κουζίνα με κρασιά από κρητικές ποικιλίες, επισκέφτηκαν αμπελώνες και οινοποιεία, ενώ οργανώθηκε από το Wines of Crete ομαδική γευσιγνωσία και γνήσιο κρητικό γλέντι ώστε οι επισκέπτες να αποκτήσουν μία ολοκληρωμένη κρητική εμπειρία.
«Ο βασικός σκοπός του ταξιδιού είναι να γίνει γνωστό στην αγορά της Κορέας, ότι η Ελλάδα παράγει κρασί.», ανέφερε η Διευθύντρια της Enterprise Greece, κα Εύα Μίλικ. Και συνέχισε λέγοντας: «Η παρουσία της Ελλάδας σε αυτή την αγορά είναι πολύ μικρή, και φέρνουμε ειδικούς κρασιού, αγοραστές, δημοσιογράφους, blogger, sommelier για να γνωρίσουν το κρασί της Ελλάδας. Επιπλέον, σε συνεργασία με τα κρατικά περιοδικά της Κορέας, έχουμε εξασφαλίσει μέχρι τον Μάιο μία σειρά από άρθρα, για τις βασικές ποικιλίες και τις οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας. Οι Κορεάτες ενθουσιάστηκαν με την επίσκεψη στην Κρήτη και έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα κρητικά κόκκινα κρασιά. Υπάρχει τετραετές πρόγραμμα για την αγορά της Κορέας, ώστε να υπάρχει συνεχόμενη εξέλιξη και διείσδυση των Ελληνικών κρασιών εκεί.»
Από την πλευρά του ο wine expert και συνεργάτης της Enterprise Greece, Γρηγόρης Μιχαήλος, Dip WSET ανέφερε: «Είμαι πάντα πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι στην Κρήτη, καθώς πιστεύουμε ότι στην Κρήτη γίνονται εξαιρετικά πράγματα και αποτελεί ένα top οινικό προορισμό αυτή την στιγμή στην Ελλάδα. Το Wines of Crete, βρίσκω ότι είναι μία εξαιρετική ιδέα, η οποία βασίζεται στην ενότητά της, φαίνεται πόσο έχει βοηθήσει στην εξέλιξη του κρητικού κρασιού, και παρατηρώ ότι υπάρχει αύξηση των μελών του Δικτύου. Το επίπεδο του κρητικού κρασιού, χρόνο με το χρόνο ανεβαίνει και πιστεύουμε ότι το μέλλον είναι αισιόδοξο. Η Κορεάτικη αγορά είναι αναπτυσσόμενη και υπάρχει πολύ καλή δυναμική για το κρητικό κρασί. Σε αυτές τις αγορές, μπορούμε να μπούμε σαν Ελληνικό κρασί μόνο από μέσα από κοινή προσπάθεια. Το κρητικό κρασί ταιριάζει στο προφίλ τους, καθώς πίνουν κόκκινα κρασιά με μαλακό χαρακτήρα, και φυσικά υπάρχει η τάση για αρωματικά φρέσκα λευκά κρασιά που διαθέτει η Κρήτη. Απαιτείται αρκετή δουλειά και περιμένουμε το Δίκτυο να ενεργοποιηθεί προς αγορές σαν της Κορέας που έχουν ενδιαφέρον και δεν είναι κορεσμένες αυτή την στιγμή».
Μέλος της Κορεάτικης αποστολής, η οινοδημοσιογράφος και κριτής κρασιών, Suzie Chung μίλησε για την εμπειρία της στην Κρήτη λέγοντας: «Είναι η πρώτη μου φορά στην Κρήτη και μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το κρητικό τοπίο, το κρασί, το φαγητό και οι άνθρωποι στο νησί. Αισθανθήκαμε πολύ άνετα περπατώντας στα γραφικά χωριά και μου αποτυπώθηκε έντονα στο μυαλό η ορεινή πλευρά του νησιού που είναι γεμάτη αμπελώνες και ελαιώνες. Από όσα κρασιά δοκιμάσαμε, θεωρώ ότι η ποικιλία Βιδιανό είναι πολύ εύγεστη και φαίνεται να έχει μεγάλες δυνατότητες εξέλιξης. Μου άρεσε πολύ η οξύτητα, η μύτη, το στόμα και η δομή του κρασιού, αλλά και οι διαφορετικές εκδοχές που δοκιμάσαμε. Μου άρεσε πολύ και η ποικιλία Βηλάνα ενώ το Πλυτό ήταν μία πολύ ευχάριστη έκπληξη από όσα γευτήκαμε. Το Syrah από την Κρήτη, είναι πολύ καλής ποιότητας και έχει πολύ ενδιαφέρον και το blend Κοτσιφάλι – Μανδηλάρι. Μάλιστα κρασί από 100% Μανδηλάρι, δείχνει να έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για την Ασιατική αγορά. Η οινική εμπειρία μου από το νησί, θα μου μείνει αξέχαστη».
Τέλος ο Πρόεδρος του Δ.Ο.Ν.Η. Νίκος Μηλιαράκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχία της εκδήλωσης λέγοντας: «Είναι η πρώτη φορά που υποδεχόμαστε Κορεάτες δημοσιογράφους στο νησί, και προσπαθήσαμε να τους δείξουμε την οινική πλευρά του, προσφέροντας μια απολαυστική οινοτουριστική εμπειρία. Ελπίζουμε να συνεχιστούν τέτοιες συνεργασίες με φορείς όπως την Enterprise Greece και να γνωρίσει ο κόσμος, μέσα από κοινές δράσεις το Ελληνικό και το κρητικό κρασί».
Η αποστολή διοργανώθηκε στο πλαίσιο της Γ’ φάσης του προγράμματος «Προώθηση οίνων σε αγορές τρίτων χωρών» που υλοποιεί η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.