ΟΙΝΟΤΙΚΑ 2014
Οι γηγενείς ποικιλίες, ο συνδυασμός τους με κάποιες ξενικές, το πλήθος των οινοποιείων που δραστηριοποιούνται στο νησί, η διασπορά των οινοποιείων αυτών σε κάθε γωνιά της Κρήτης η οποία φέρει και τα ιδιαίτερά της χαρακτηριστικά σε επίπεδο εδάφους και κλιματολογικών συνθηκών, η νέα γενιά που έχει αναλάβει την εξέλιξη αυτού του γεωργικού προϊόντος, συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον puzzle το οποίο καλείτε ο καταναλωτής να γνωρίσει.
Αυτήν την ευκαιρία έδωσε στους καταναλωτές και επαγγελματίες το Δίκτυο Οινοποιών Νομού Ηρακλείου το πρώτο Σαββατοκύριακο του Μαρτίου οργανώνοντας για 5η συνεχή χρονιά την έκθεση ΟΙΝοτικά. 24 κρητικά οινοποιεία, 20 διαφορετικές ποικιλίες σταφυλιού, 200 και πλέον ετικέτες παρουσιάστηκαν για τρεις μέρες στον Κήπο των Αισθήσεων. 2.000 επισκέπτες γνώρισαν οινικές προτάσεις από τη Σητεία μέχρι τα Χανιά και σε ένα one stop tasting bar την ποικιλία Βιδιανό μέσα από 14 διαφορετικά κρασιά κρητικών οινοποιείων, μονοποικιλιακά ή συνδυασμένα με κάποια άλλη ποικιλιακή πρόταση.
Δημοσιογράφοι από την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Κύπρο, καθώς και εισαγωγείς από την Κύπρο, προσκεκλημένοι της οργάνωσης, παρακολούθησαν την τριήμερη διοργάνωση, κάλυψαν το γεγονός, δοκίμασαν τις κρητικές προτάσεις και συμφώνησαν στο αλματώδες ποιοτικό βήμα που έχει πετύχει η Κρήτη την τελευταία 10ετία. Το όλο γεγονός έκλεισε με ένα σεμινάριο με θέμα τη «σωστή διαχείριση του κρασιού στο εστιατόριο και στο wine bar» υπογραμμίζοντας ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα: Η σωστή διαχείριση και η σωστή συμπεριφορά όλων των επαγγελματιών απέναντι στο προϊόν αυτό, σε συνδυασμό με τη δυναμική που έχει αναπτύξει το κρητικό κρασί, μπορούν να αναδείξουν το νησί σε Οινικό προορισμό και αυτός θα πρέπει να είναι ένας από τους κύριους στόχους όλων των φορέων που αγγίζουν τον κλάδο του κρητικού κρασιού. Όλα αυτά δε, χωρίς μέχρι εδώ να έχουμε αγγίξει το θέμα της γαστρονομικής ταυτότητας της Κρήτης η οποία αν συνδυαστεί με το κρητικό κρασί, δημιουργεί έναν Μοναδικό λόγο επίσκεψης αυτού του τόπου.